Awards

De SponsorRingen

De SponsorRingen worden in diverse categorieën jaarlijks uitgereikt

Categorie

Categorie

Sponsorcase Sport

Voor cases die uitblinken op het gebied van sportsponsoring. Je case is een perfect een-tweetje tussen sponsor en gesponsorde. Allebei zijn jullie er beter van geworden. Je onderbouwt moeiteloos wat het heeft opgeleverd op het gebied van merk, reputatie, commercie, sales … Maar ook wat het heeft gedaan voor de gesponsorde. Wat heeft het meer opgeleverd dan financiële ondersteuning? Wie wordt er gelukkig van?  Denk aan sponsorcases van bedrijven met sportorganisaties, sportevenementen, sportcompetities, sportbonden en individuele sporters.

Inschrijven

Sponsorcase Cultuur & Entertainment

Voor cases op het gebied van cultuur en entertainment. Van musicals tot musea en alles wat daar tussenin zit. Je case is een meesterwerk. Daar had iedereen graag zijn handtekening onder gezet. De resultaten van het sponsorship maak je inzichtelijk en spreken voor zich. Het heeft jou als sponsor veel gebracht, net als de acteurs, orkesten, festivals … die je sponsort. Met het publiek als grote winnaar.  Denk aan sponsorcases op het gebied van beeldende kunst, podiumkunsten, film-, muziek- en theaterfestivals, culturele producties, artiesten en musici, musicals, orkesten, klassieke en populaire muziek, tournees.

Inschrijven

Sponsorcase Media

Voor mediacampagnes die buitengewoon slim georkestreerd zijn. Je case zit superstrak in elkaar zonder ruis op de kabel. Alle elementen die je inzet tellen bij elkaar op. Het resultaat is een volledig geïntegreerde campagne die overtuigt en scoort. Groter bereik, meer aandacht, meer business … Het bewijs daarvoor is overtuigend. We zien het graag.   Denk aan sponsoring van tv- en radioformats, -producties en -programma’s (of voor onderdelen daarvan) en voor producties die gemaakt zijn voor social media kanalen.

Inschrijven

Sponsorcase Maatschappij

Voor cases die aansluiten bij maatschappelijke thema’s en issues van vandaag de dag. Je case is geloofwaardig en relevant. En, heel belangrijk, heeft concreet resultaat opgeleverd. Voor de sponsor, gesponsorde en Nederland. Dat zien we terug in prestatie-indicatoren. Geef aan wat het effect van het sponsorship daarop is. En maak duidelijk wat de maatschappelijke impact is. Waarom zijn we er beter van geworden? Denk aan sponsorcases op het vlak van maatschappelijke projecten, corporate social responsibility, ontwikkelingshulp, partnerships met NGO’s, samenwerking op het gebied van educatie, natuur & milieu of gezondheid & welzijn.

Inschrijven

Specialisme Creativiteit

Zend voor deze categorie in als je een onderdeel van een sponsorcase op uitzonderlijk creatieve en verrassende wijze hebt ingevuld.  Het idee is jaloersmakend goed. Dat hadden we allemaal willen bedenken. Wow! Een goede executie maakt de case alleen maar sterker. Daarbij is het creativiteit die mensen aanspreekt en zich terugbetaalt in effectiviteit en daarmee in (klinkende) resultaten. 

Inschrijven

Specialisme Innovatie

Zend voor deze categorie in als je een onderdeel van een sponsorcase op bijzonder  innovatieve en vernieuwende wijze hebt ingevuld. Bijvoorbeeld door gebruik te maken van nieuwe technologie of een uniek sponsorplatform. Je ideeën hebben voor impact gezorgd: de resultaten zijn verbeterd, er is iets nieuws aan het sponsorship toegevoegd of bestaande activiteiten zijn verrijkt. 

Inschrijven

Specialisme PR-inhaker

Zend voor deze categorie in als je precies op het juiste moment een briljante inhaker hebt bedacht die veel publiciteit heeft opgeleverd en goed is binnengekomen bij het grote publiek. Of bij doelgroepen die voor jou belangrijk zijn. We zijn benieuwd naar sterke en verrassende ideeën met een goede executie en een grote impact, graag vertaald in concrete resultaten. 

Inschrijven

Specialisme Business Case

Zend voor deze categorie in als je een overtuigende case hebt opgebouwd die je met cijfers kunt onderbouwen en waarbij maar één conclusie mogelijk is: subliem gedaan. De match tussen sponsor en gesponsorde is uitstekend, net als de strategie en de uitvoering van het partnership. Het heeft beide partijen veel opgeleverd. Dat zien we bijvoorbeeld terug in kpi’s als grotere naamsbekendheid, hogere merkvoorkeur, meer business … 

Inschrijven

Specialisme Sponsorplatform

Zend voor deze categorie in als je een vernieuwend en goed doordacht sponsorplatform hebt ontwikkeld dat het interessant maakt om aan te haken. Het platform creëert meerwaarde voor beide partijen, voor sponsor en gesponsorde. Daarom is het partnership sterk en overtuigend. We zien dit graag onderbouwd met cijfers. En we zijn bijzonder benieuwd naar het effect van het platform op de gesponsorde. 

Inschrijven

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven over de aankomende editie van de SponsorRingen in 2021?