De vakjury Media bestaat uit de volgende professionals:
. Robert Bernink, voorzitter
. Talisia Misiedjan
. Ilana Leih
. Guleed Afhakame
. Michel Palmen
Door de vakjury zijn de inzendingen met aandacht bekeken. Met zorg is de onderstaande shortlist van de beste cases samengesteld. Of een case een SponsorRing wint en zo ja, welke kleur wordt bepaald door de hoofdjury. Bekijk de samenstelling van bestuur en hoofdjury SponsorRingen hier. Tijdens de Awardshow in juni 2023 worden de winnaars bekend gemaakt.
Wedstrijd van je Leven
Wedstrijd van je Leven is een uniek format van ESPN in samenwerking met KPN en de VriendenLoterij. Het is voor amateur voetballend Nederland dé kans om een wedstrijd te spelen op een legendarisch plek, tegen de oud-profs van FC de Rebellen. Deze wedstrijd wordt door ESPN geregistreerd en live uitgezonden als ware het een Eredivisiewedstrijd. Kortom, een kans voor iedere amateurvoetballer om de Wedstrijd van je Leven te spelen ondanks een gebrek aan talent, motivatie of de ene blessuren die jouw route naar de top heeft geblokkeerd. Alle seniorenteams van Nederland (heren en vrouwen) konden zich opgeven, om daarna zoveel mogelijk stemmen proberen te verzamelen middels het bedenken van ludieke acties, het maken van unieke content en organiseren van belavonden.
Met elkaar werd het magisch
Voor supermarkten zijn de feestdagen de belangrijkste periode om zichtbaar te zijn bij de consument. Daarom wilde Albert Heijn (AH) direct na Sinterklaas en rondom de kerst van 2022 op een sympathieke manier met feel-good content opvallen bij de consument en klanten helpen om een magische kerst met elkaar te vieren, door mensen samen aan tafel te brengen. Na een succesvolle samenwerking tijdens de kerst van 2021 met het liefdevolle RTL 4-programma All You Need Is Love (AYNIL) besloot Albert Heijn in 2022 de samenwerking voort te zetten.
Om alle gebriefde doelstellingen van AH te integreren in een kerstcampagne heeft Ad Alliance in samenwerking met Reclamebureau TBWA, Productiemaatschappij Moonbird, Mediabureau Dentsu en Producent Endemol korte kerstverhalen in de vorm van een Minuutje geproduceerd: ‘Magische Kerstverhalen’. Hierin verraste Robert ten Brink families met een uitbundig diner in een sfeervolle kerstsetting, met Albert Heijn als leverancier voor een magische kerst. De verhaallijn en het concept werden tevens geïntegreerd in de AYNIL Kerstspecial en met behulp van kijk-naar promo’s, Identspots en Billboards hebben we de impact en zichtbaarheid nóg meer verhoogd.
De content was het hart van de samenwerking, waarbij de boodschap van adverteerder en programma naadloos op elkaar aansloten. De waarde van deze bijzondere sponsorfit werd bewezen door significante verschillen in boodschap overdracht, merkvoorkeur en waardering van AH tussen kijkers en niet-kijkers van de content. Door de bijzondere samenwerking van alle communicatiepartners van Albert Heijn hebben we de gebriefde doelstellingen ruimschoots behaald. Want ‘Met elkaar werd het magisch’.
Nederlandse Loterij achter Oranje
Nederlandse Loterij is de allergrootste supporter van sport in Nederland. Maar de belangrijkste supporters en fans van de sporters zijn toch hun eigen vrienden en familie en die konden tijdens de Olympische en Paralympische Spelen in Beijing niet aanwezig bij dit belangrijke moment. Daarom hebben we tijdens de Olympische en Paralympische spelen flink uitgepakt. In onze TV commercial lieten we zien wie er achter TeamNL staan in de vorm van staf en vrijwilligers van TeamNL. Dat hebben we mass mediaal doorgetrokken in onze communicatie extern maar ook naar onze medewerkers. Via een branded content format ism RTL Boulevard en DPG gingen we thuis langs bij familie en vrienden om samen met hun de wedstrijd te bekijken en het te hebben over hoe het is om die belangrijke wedstrijd van huis uit te bekijken.
Als klap op de vuurpijl hebben we alle Olympische en Paralympische sporters een warm welkom thuis gegeven in de vorm hoe dat in Coronatijd kon. Op Schiphol hadden we de familie uitgenodigd en samen met TeamNL hebben we ze warm onthaald en geprezen voor de bijzondere prestaties en daar waren de TeamNL sporters ons erg dankbaar voor.
Een campagne die fans, familie en sporters bij elkaar bracht. Met die campagne was Nederlandse Loterij de meest bekende sponsor van TeamNL tijdens de OS en PS van Beijing.