Goud in de categorie Sport

Samsung ShotControl (Samsung Benelux x Nederlandse Basketball Bond)

Als sponsor van een sport, team of sporter, kun je hopen op goed resultaat. Als partner en technologiemerk dat als merkmissie heeft om barrières te doorbreken, wilde Samsung het partnership actief inzetten om atleten bij te staan hun barrières te doorbreken en zo het uiterste mogelijk te maken.

In plaats van een traditionele sponsorcampagne, waarbij je als merk alleen je logo toevoegt, was de intentie van Samsung om een technologische tool ontwikkelen om een olympisch team direct te helpen bij hun jacht op olympisch goud en zo de merkpositie van Samsung Mobile en de belofte ‘Do What You Can’t’ te versterken.

Volgens de jury

Hoe laat je technologie scoren in de sport? Samsung doet het wederom. Met hulp van AI, data en een flinke dosis visie. Een indrukwekkende case waarin technologie, sport en samenwerking op een slimme manier samenkomen. Samsung laat zien hoe innovatie daadwerkelijk een sport verder kan brengen. De timing was ideaal en de prestatie van het team niet volledig aan de techniek toe te schrijven, maar voor de derde keer op rij succes boeken, zegt veel over het inzicht én de executie. Een schoolvoorbeeld van hoe sponsors waarde kunnen toevoegen.

Deze case wint ook de SponsorRing Beste gebruik van ROI/Business Case

Zilver

  • Toyota helpt om een gelijk speelveld te creëren voor iedereen (Toyota Nederland x IOC & IPC, Special Olympics, NOC*NSF x DDB Amsterdam)

Brons

  • De Rabo Sportactie Met sport win je vrienden (Rabobank Nederland x NOC*NSF x DDB Amsterdam & Golazo)