Meedoen
Waarom meedoen
De belangrijkste redenen
Erkenning van kwaliteit van sponsoring
Door het inschrijven van een sponsorcase voor één van de SponsorRingen weet je dat de kwaliteit van jouw case onder de loep wordt genomen. Deskundige vakgenoten vellen hun oordeel hierover.
Onderscheidend
vermogen
Je bent voortdurend bezig met de kwaliteit van je product en dienstverlening en met het inschrijven voor een SponsorRing / SpecialismeRing geef je dit signaal af. Een nominatie of het winnen van deze vakprijs maakt je onderscheidend.
Boost voor het team en de samenwerking
Meedoen aan een wedstrijd zorgt altijd voor motivatie! Geef je projectteam en je samenwerking een boost.
Hoe zend ik mijn case in?
De inschrijfprocedure in drie stappen
Stap 1: Schrijf je in
Je kunt per case inschrijven voor:
Eén categorie (kosten € 325,- per inzending), eventueel aangevuld met een inschrijving voor 1 specialisme. Of je schrijft in voor 1 of 2 specialismen. In het inschrijfformulier kun je je keuze gemakkelijk aangeven en op basis van je keuze wordt ook het bedrag van inzending bepaald.
Per specialisme vul je in het formulier twee motivatievragen in. Voor inzending voor een Sponsorcase Categorie vragen we je een uitgebreider formulier in te vullen.
Stap 2
Je ontvangt de bevestiging van je inschrijving per e-mail, evenals de factuur op basis van je inschrijving. Voor de motivatie van een Sponsorcase in één van de vier Categorieën krijg je rond 12 december een link, zodat je kunt inloggen op het digitale systeem om de uitgebreide motivatie in te vullen.
Stap 3
Vul het uitgebreide motivatieformulier in voor 1 februari 2023 en zorg voor het uploaden van alle gevraagde informatie.
Voor iedere categorie SponsorRing is een vakjury samengesteld. De door het werkveld ingediende cases worden beoordeeld door de betreffende vakjury. Bij de Sectorgerichte SponsorRing komt hieruit een shortlist drie van cases die door gaan naar de volgende ronde en hun case mogen presenteren voor de hoofdjury.
De hoofdjury en voorzitter van de vakjury besluiten na de presentatie in een gezamenlijk overleg of er SponsorRingen worden uitgereikt aan de cases van de shortlist en de kleur van de eventuele ring. De hoofdjury heeft ten allen tijde de beslissende stem. De hoofdjury behoudt zich het recht voor om in een bepaalde categorie geen SponsorRing uit te reiken, bijvoorbeeld als er sprake is van te weinig inzendingen, te weinig inzendingen van voldoende kwaliteit of als is ingediend voor de verkeerde categorie.
De vertegenwoordigers van de cases van de shortlist van de sponsorcases zijn verplicht hun ingediende case voor de jury te presenteren. De finale afstemming vindt plaats na de presentaties door de hoofdjury inclusief de desbetreffende vakjuryvoorzitter.
Bij de Disciplinegerichte SponsorRingen vinden er geen presentaties plaats en wordt de eventuele winnaar bepaald door de desbetreffende vakjury. De vakjury behoudt zich het recht voor om in een bepaalde categorie geen Ring uit te reiken, bijvoorbeeld als er sprake is van te weinig inzendingen, te weinig inzendingen van voldoende kwaliteit of als is ingediend voor de verkeerde categorie.
De SponsorRing Talent van het Jaar wordt door een jury gekozen aan de hand van een workshop waarin sponsortalenten op basis van een briefing een case uitwerken en presenteren. Elk bedrijf dat actief is in de sponsoring kan maximaal twee meest talentvolle werknemers voordragen. Deze werknemer mag maximaal 30 jaar oud zijn op het moment van de workshop en heeft tussen de drie en vijf jaar werkervaring in sponsoring. Na het maken en het presenteren van de case aan de vakjury bepaalt de jury de winnaar, die bekend wordt tijdens de awardshow.
De Special Ring wordt bepaald door het bestuur van de Stichting SponsorRingen in overleg met de voorzitters van de vakjury en hoofdjury, die zelf ook voordrachten kunnen doen. De special wordt alleen uitgereikt in geval van een bijzondere prestatie door een bureau, evenement, een langlopend sponsorship, belangrijke persoonlijkheid binnen de sponsoring sector etc.
Tips voor het inzenden van je case
Laat je case opvallen
Goede beschrijving
Formuleer je beschrijving zo helder en duidelijk mogelijk. Je hebt bij elke motivatievraag een beperkt aantal woorden dus denk goed na welke bewoordingen je case zo goed mogelijk omschrijven.
Denk als de jury
Hou in gedachten dat jouw case wordt beoordeeld door experts uit het vakgebied. Zij lopen qua kennis en ontwikkeling voorop en weten als geen ander waar scherp op te zijn.
Goede visuals
Beelden zeggen soms meer dan woorden! Bij je motivering voor een sponsorcase heb je de mogelijkheid de link naar een korte video en/of moodboard toe te voegen. Gebruik deze alleen als je overtuigd bent van de kwaliteit.
Laat lef zien
Een beetje bravoure is sponsorprofessionals niet vreemd! Vandaar dat het bestuur en de jury je vragen wat lef te tonen.
Belangrijke data
Zet ze in je agenda
14 maart 2024
Indieners horen of hun case op de shortlist van de vakjury staat en of zij hun case aan de hoofdjury mogen presenteren (sponsorcases). Inzendingen van specialismen horen pas op de live awardshow in juni 2022 of hun case een SpecialismeRing wint.
Veelgestelde vragen
Voor verdere vragen omtrend de sponsorringen verwijzen we je naar onze faq