Goud in categorie Branded Content & Media Partnerships

adidas en Gen Z (adidas x Matchday (De Stroom) x EssenceMediacom &StudioM)

Hoe maak je van voetbal meer dan een sport? Door het te laten samensmelten met cultuur, fashion en muziek. In de ‘You Got This’-campagne van adidas is voetbal gepositioneerd als lifestyle, een wereld waar Gen Z zich in herkent. Met de campagne bracht adidas die werelden samen via snel deelbare formats, met Broederliefde als perfecte spil. Hun achtergrond in muziek én profvoetbal sloot naadloos aan bij de doelgroep.

Volgens de jury

adidas pakt dat goud met een campagne die rijk, fris en gedurfd is. Het merk is op volle kracht ingezet, met slimme samenwerkingen en een sterke link met straatcultuur. Gen Z werd niet alleen bereikt, maar echt aangesproken. Een schoolvoorbeeld van modern sponsorschap.
De jury is onder de indruk van het lef waarmee is afgeweken van de gebaande paden. Geen traditionele kanalen, maar unieke content, slimme casting en een sterk format dat werkte. Dat heeft geleid tot hoge impact en doelstellingen die zijn overtroffen, een prestatie op zich, zeker in het drukke EK-geweld. De betrokkenheid van meerdere partners verrijkte zowel de content als het bereik.

Zilver

  • TENA & Libelle: Samen Van Menopauze naar Menopower (TENA x Libelle (DPG Media) x Publicis Groupe)

Brons

  • HNTM X Colgate ‘Behind the Smile’ (Colgate Palmolive Nederland x Ad Alliance x Wavemaker & StudioM)