Goud in categorie Entertainment
IKEA DRÖMLAND x LOWLANDS (IKEA Nederland x MOJO Concerts x Home)
De uitdaging voor IKEA was om op een vernieuwende manier relevant te blijven onder de jongere doelgroep (18-34 jaar) en tegelijkertijd trouw te blijven aan de kernwaarden van het merk: comfort en welzijn. Het centrale thema bij IKEA in 2024 was slaap, iets wat op een festival als Lowlands vaak niet bovenaan de line-up staat bij bezoekers. Hoe kan een merk, dat bekend staat om huiselijke rust en design, een betekenisvolle rol spelen in een hectische festivalomgeving zonder dat het als een commerciële bijzaak wordt gezien?

Volgens de jury
Een voorbeeldige sponsorcase waarin creatief inzicht, merkbeleving en publieksimpact perfect samenkomen. IKEA wist een naadloze match te maken met Lowlands en vertaalde het internationale jaarthema ‘slapen’ op briljante wijze naar een lokale ervaring. DRÖMLAND voegde daadwerkelijk iets toe aan het festival en bracht entertainment en merkactivatie op een hoger niveau. Alles klopte; van idee tot uitvoering. Een gouden case waar veel merken alleen maar van kunnen dromen.
Brons
- ING 35 jaar trotse hoofdsponsor Koninklijk Concertgebouworkest (ING x Koninklijk Concertgebouworkest x Wefilm)
Deze case wint ook Brons in categorie Cultuur
NB. Zilver in de categorie Entertainment is dit jaar niet uitgereikt omdat de betreffende case zich lastminute heeft teruggetrokken