Winnaar SponsorRing Beste gebruik van ROI/Business Case

Samsung ShotControl (Samsung Benelux x Nederlandse Basketball Bond)

Als sponsor van een sport, team of sporter, kun je hopen op goed resultaat. Als partner en technologiemerk dat als merkmissie heeft om barrières te doorbreken, wilde Samsung het partnership actief inzetten om atleten bij te staan hun barrières te doorbreken en zo het uiterste mogelijk te maken.

In plaats van een traditionele sponsorcampagne, waarbij je als merk alleen je logo toevoegt, was de intentie van Samsung om een technologische tool ontwikkelen om een olympisch team direct te helpen bij hun jacht op olympisch goud en zo de merkpositie van Samsung Mobile en de belofte ‘Do What You Can’t’ te versterken.

Volgens de jury

De case van Samsung is inhoudelijk ijzersterk, creatief, impactvol en uitstekend uitgevoerd. We waren onder de indruk van hoe technologie, topsport en storytelling bij elkaar kwamen. Maar juist bij deze case ontbreekt de financiële component. De investering blijft onduidelijk. Volgend jaar zou een betere koppeling met finance aanwezig moeten zijn.

Deze case wint ook de Gouden SponsorRing in de categorie Sport.