Goud in specialisme Innovatie
NN Running Day
NN Running Day is een concept waarin een innovatieve, virtuele beleving van fysieke loopevenementen centraal staat. Deelnemers lopen een afstand van een door hen gekozen evenement. Via de belevingsapp MyTrace, de website en socialmediakanalen zijn zij met elkaar verbonden voor een bijzondere, digitale teamspirit. Door een eigen route te genereren met de NN Hardloopplanner, een tool die NN met digitaal sportmarketingbureau TDE ontwikkelde, kon iedere deelnemer starten vanaf en eindigen bij de eigen voordeur.
Uit het Juryrapport
NN maakt met deze innovatieve case haar positie als supporter van hardlopend Nederland waar, zelfs in een jaar waarin hardloopevenementen niet mogelijk waren. De jury vindt het slim gevonden om zo het unieke gevoel van een hardloopdag na te bootsen. Het toont lef om het zo te doen, want virtueel met elkaar hardlopen is toch anders dan een grootschalig hardloopevenement. Het innovatieve van deze case is daarnaast gevonden in het nabootsen van de spanning van het wedstrijdlopen. Mede door de inzet van technologie wordt waarde toegevoegd aan een bestaande activiteit. Het integreren van het sponsorship met de Stichting Running Blind maakt de case compleet.