Met ieder drie SponsorRingen waren Ajax en ING donderdag de grote winnaars bij de uitreiking van de SponsorRingen. ABN AMRO en VriendenLoterij wonnen twee keer goud. Imre van Leeuwen werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar.
Ajax won als enige drie keer goud. Voor de meer dan 30-jarige samenwerking met ABN AMRO won de club de SponsorRing voor Langlopend Sponsorship. Ajax en adidas wonnen de gouden SponsorRing in de categorie Sport voor de introductie en activatiecampagne rondom het Europese ‘Three Little Birds’/Marley-tenue. Samen met Sandals Resorts won Ajax voor Future Goals een SpecialismeRing voor de meest creatieve case.
ING was succesvol met een zilveren SponsorRing voor de samenwerking met het Rijksmuseum en de tentoonstelling Onderkruipsels in de categorie cultuur en met twee SponsorRingen voor de Niemand Buitenspel-campagne, samen met de KNVB en een aantal maatschappelijke organisaties..
ABN AMRO won naast de ring voor het langlopend partnership met Ajax ook een gouden SponsorRing voor de samenwerking met Women Inc. in de categorie cultuur. VriendenLoterij won twee gouden SponsorRingen voor de samenwerking met Stichting Het Gehandicapte Kind in De Bijzondere Eredivisie en samen met ESPN en KPN met Wedstrijd van je Leven. Goud ging er ook naar The Tribute – Powered by Priority van Vodafone en Ziggo in de categorie Entertainment.
Afscheidnemend voorzitter van de Stichting SponsorRingen Imre van Leeuwen werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar.
De SponsorRingen werden voor de 24e keer uitgereikt, dit keer in AFAS Live. De presentatie was in handen van Arno Kantelberg.
Download hieronder het juryrapport.
Alle winnaars
Maatschappij
Goud
VriendenLoterij en Stichting Het Gehandicapte Kind
De Bijzondere Eredivisie maakt bijzondere voetbaldromen waar
Zilver
ING, KNVB en maatschappelijke organisaties
Niemand Buitenspel
Brons
De Volksbank en NLvoorelkaar
Samen sterk voor vrijwilligerswerk
Sport
Goud
Ajax x Adidas
Three Little Birds zingen het hoogste lied
Zilver
energiedirect.nl en PSV
PSV Walk of Fame
Brons
AGU en Team Jumbo-Visma
The Masterpiece
Speciale vermelding
¡VAMOS! – La Vuelta Holanda
Cultuur
Goud
ABN AMRO en WOMEN Inc.
Met ‘Een nog onverteld verhaal’ de kunstwereld gelijkwaardiger maken
Zilver
ING en het Rijksmuseum: Onderkruipsels
Entertainment
Goud
The Tribute – Powered by Priority van Vodafone en Ziggo
Zilver
Red Bull en Defqon.1 Weekend Festival
Hoe Red Bull Defqon.1 vleugels gaf
Media
Goud
ESPN in samenwerking met KPN en VriendenLoterij
Wedstrijd van je Leven
Zilver
Nederlandse Loterij achter Oranje
Brons
Albert Heijn en All You Need is Love (RTL4)
Met elkaar werd het magisch
Langlopend partnership
ABN AMRO x Ajax
Sponsor Personality van het Jaar
Imre van Leeuwen
SponsorRing Specialismen
Creativiteit
AFC Ajax & Sandals Resorts
Future Goals
Sponsorplatform
ING, KNVB en maatschappelijke organisaties
Niemand Buitenspel
Innovatie
Stichting CPNB, OERRR (Natuurmonumenten) en Minecraft
Waanzinnige Boomhut Challenge
Nationale-Nederlanden en Stichting Running Blind
Businesscase
De Keuken Kampioen Divisie: binnen 5 jaar een begrip!