Team Jumbo-Visma is de grote winnaar geworden van de SponsorRingen 2021. Het gecombineerde schaats- en wielerteam ging maandagavond met drie Ringen naar huis, waaronder de Gouden SponsorRing Sport en Ringen voor twee specialismen: Businesscase en Creativiteit.
ABN AMRO en Readification wisten ieder twee SponsorRingen in de wacht te slepen. ABN AMRO met een Gouden Ring Maatschappij en het Specialisme Sponsorplatform voor De Club van Morgen. Readification, de samenwerking tussen De Leescoalitie en Ubisoft, won brons in de categorie Maatschappij en het specialisme Innovatie.
Over de samenwerking tussen Swapfiets en Team Jumbo-Visma zei de jury: ‘The Blue Tire verdient een gouden SponsorRing omdat het een waanzinnig idee was met een uitstekende executie’. De jury merkte op dat het niveau van de ingezonden cases in de categorie sport dit jaar erg hoog was.
Johan van der Zanden, Directeur Marketing en Communicatie bij Albert Heijn, werd uitgeroepen tot Sponsor Personality van het Jaar. De campagne Voetbalpassie van Albert Heijn won ook een Zilveren SponsorRing in de categorie Sport. Rabobank en de Koninklijke Nederlandse Hockeybond wonnen de SponsorRing voor Langlopende Partnerships. Een Speciale Award ging naar de gezamenlijke sponsoring van de Heineken F1 Dutch GP in Zandvoort.
Ongetwijfeld vanwege corona was de categorie Cultuur & Entertainment tegenvallend omdat er maar twee cases hadden ingezonden. Alleen de NN Open Museum Week won de bronzen SponsorRing.
In de categorie Media werden daarentegen twee gouden SponsorRingen uitgedeeld, voor ‘Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje’ en voor de samenwerking tussen VI en TOTO = een koninklijk één-tweetje.
In de categorie Maatschappij ging de gouden SponsorRing naar de samenwerking tussen NS en Alzheimer Nederland.
De winnaars
Sport
Goud – The Blue Tire: Swapfiets en Team Jumbo-Visma
Zilver – AH Voetbalpassie
Brons – Samsung FastFrame
Cultuur & Entertainment
Brons – NN Open Museum Week
Maatschappij
Goud – NS en Alzheimer Nederland: De Hoofdreiscoupé
Zilver – ABN AMRO: De club van morgen begint vandaag
Brons – Readification: de Leescoalitie en Ubisoft
Media
Goud – Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje
Goud – VI x TOTO = een koninklijk één-tweetje
Brons – Oranje Boven: een uniek media first content partnership
Langlopend partnership
Rabobank en KNHB
Sponsorpersonality van het Jaar
Johan van der Zanden (Albert Heijn)
Special Award
F1 Heineken Dutch Grand Prix
Specialismen
Innovatie
Readification: de Leescoalitie en Ubisoft
Businesscase
Team Jumbo-Visma en AGU
Sponsorplatform
ABN AMRO: De Club van morgen begint vandaag
Creativiteit
The Blue Tire: Swapfiets en Team Jumbo-Visma