Winnaar specialisme Creativiteit
The Blue Tire: Swapfiets en Team Jumbo-Visma
Swapfiets heeft als missie gesteld om steden leefbaarder, schoner en groener te maken. De fiets is hét vervoermiddel dat hier een bijdrage aan kan leveren. Met hun driejarige sponsorship hebben Swapfiets en Team Jumbo-Visma elkaar gevonden. Het gedeelde doel is om fietsen in het dagelijks leven te promoten en de aandacht te vestigen op het feit dat fietsen nog steeds het beste vervoermiddel is in steden over de hele wereld. Om aandacht te vragen voor deze gezamenlijke missie, is ervoor gekozen om de iconische blauwe voorband van Swapfiets centraal te stellen in het activeren van de samenwerking.
Uit het Juryrapport
Het specialisme Creativiteit is dit jaar een fotofinish geworden. De blauwe band van Swapfiets ging uiteindelijk als eerste over de streep. Een op het oog simpel idee, maar door de creativiteit van de case is het ook gelukt. Daarnaast waren de resultaten aanzienlijk. Binnen de conventionele wielerwereld was het gebruik van de blauwe band een gedurfde, maar zeker zo creatieve zet van beide partijen.