Goud in categorie Sport
The Blue Tire
Goud in categorie Sport voor The Blue Tire: Swapfiets en Team Jumbo-Visma
Om de groei van Swapfiets te versnellen, wil Swapfiets haar merkbekendheid vergroten met de iconische blauw voorband als tastbaar element. Daarvoor is Swapfiets een driejarig partnership aangegaan met Team Jumbo-Visma. Het doel voor de invulling van het sponsorship is ‘make the blue tire famous’. Er was geen betere manier om de naamsbekendheid te vergroten dan de iconische blauw voorband mee te laten draaien in ’s werelds beroemdste wielerwedstrijd: de Tour de France.
Uit het Juryrapport
The Blue Tire verdient een gouden SponsorRing omdat het een simpel maar sterk idee was met een uitstekende executie. Het is een mooie start van een samenwerking, waarbij er is gezorgd voor veel ‘rumour around the brand’. Veel lof voor Swapfiets én Jumbo-Visma om in een sport als wielrennen, waarbij het materiaal ‘heilig’ is, zoiets te kunnen realiseren. Daar is lef voor nodig. Het bereiken van de wielerfan was erg belangrijk en heeft goed gewerkt. Daarvoor werd een meer dan stevige socialmedia-campagne voor gebruikt.
Zilver 2021
• AH Voetbalpassie
Brons 2021
• Samsung FastFrame