Goud in categorie Branded content & media partnerships – ING & Talpa Network over ongelijke kansen in het voetbal
In aanloop naar het WK vrouwenvoetbal in 2023 wil KNVB-hoofdsponsor ING extra aandacht vragen voor de kansenongelijkheid in voetbal tussen mannen en vrouwen. Leidend inzicht is dat de beeldvorming van vrouwenvoetbal beter moet. ING en Talpa Network vinden elkaar tijdens het WK in een branded content-samenwerking met als spil de nieuwe talkshow De Oranjezomer met Hélène Hendriks.
Volgens de jury
ING en Talpa tonen veel lef met dit programma door de ongelijkheid in de voetbalwereld te behandelen. ING deelt hiermee de focus op diversiteit en inclusie in het voetbal met het grote publiek. De campagne heeft de verwachtingen en doelstellingen ver overtroffen. De keuze voor een bestaand format is vanuit de content weliswaar effectief, maar gaf wel minder ruimte voor creativiteit. Om het beeld rondom vrouwenvoetbal te veranderen, is een lange adem nodig. Gelukkig heeft ING deze intentie en dat geeft de kans om de discussie verder te brengen dan aan tafel met Hélène Hendriks.
Zilver
- Voetbal geeft Contentserie (Vriendenloterij & ESPN)
Zilver
- Grote Prijs van Nederland wordt Mentos Grote Prijs van Nederland, een grote win-win symphonie. Deze case wint ook Goud in de categorie Entertainment