Goud in categorie Entertainment - Grote Prijs van Nederland wordt Mentos Grote Prijs van Nederland, een grote win-win symphonie
Om de brandpower van Mentos te vergroten, werd de samenwerking opgezocht met de Grote Prijs van Nederland, die twee jaar afwezig was vanwege de coronapandemie. Er ontstond een intensieve cocreatie tussen naamgevend sponsor Mentos, de Grote Prijs van Nederland, Nu.nl en QMusic. Die samenwerking leidde tot het creatieve concept ‘Mentos Fresh Talent’, een concept dat cross- en multimediaal bij de doelgroep 18-29 jaar werd gebracht.
Volgens de jury
Mentos met de Grote Prijs van Nederland is een geheel nieuwe samenwerking. Een mooie, ronde case met een hoge entertainmentwaarde. Met de samenwerking kan Mentos de gewenste doelgroep aanspreken en is de continuïteit van de Grote Prijs gewaarborgd. Het is daarbij daadwerkelijk gelukt om in de samenwerking de Grote Prijs naar een hoger niveau tillen en vernieuwende elementen toe te voegen. Echt een win-win partnership.
Deze case wint ook Brons in de categorie Branded Content & Media Partnerships
Zilver
- Het magische kookboek (Albert Heijn & Disney)