Winnaar Special Award - TIG sports

This is Golf werd opgericht in 2004 als organisator van het Dutch Open, een van de oudste internationale golftoernooien in Europa. Met KLM als partner groeide dit sportevenement tot een hooggewaardeerd en toegankelijk evenement voor topspelers en golffans. Norbert Chevalier, Martijn van der Meulen en Niels Markensteijn wisten met lef, bakken met energie en doorzettingsvermogen het traditionele golfwereldje op te schudden. Bij het KLM Open werden grote vernieuwingen doorgevoerd. Enorme vip-paviljoens verschenen als dubbeldekkers op de green, maar ook de gewone fan kon de wedstrijden goed volgen op een van de vele led-schermen op het terrein. Daarnaast kregen naast KLM partners als, in het verleden, ABN AMRO, ING en Deloitte, en tegenwoordig TCS de ruimte om hun sponsorship te activeren binnen het terrein. De naamswijziging naar TIG Sports was een logische toen meer sporten zich aandienden voor een soortgelijke aanpak, gestoeld op vernieuwing en entertainment. TIG Sports heeft als oogmerk het creëren, vernieuwen en organiseren van grootschalige internationale sportevenementen. Vanuit ondernemerschap, soms met eigen risico, en altijd met een positieve instelling en een perfecte executie. Dat levert niet alleen resultaat voor de organisatie zelf op, maar ook voor de vele sporten en bureaus waar ze mee samenwerken.

Door oog te hebben voor het sportperspectief én bondsperspectief bewijst TIG Sports breder te denken dan het evenement zelf. Telkens komt de ambitie naar voren om zowel de sport als het evenement beter te maken. Geen eenmalig succes, maar samen bouwen aan een grotere fanbase, entertainment bieden rondom de sport voor de bezoekers, het stimuleren van de sport in wijken en verenigingen en het meezoeken naar sponsors voor bonden.

Via hun langjarige samenwerkingen bewijzen de mensen van TIG Sports dat succesvolle evenementen een belangrijke motor achter de groei van sporten en bonden kunnen zijn. Wat in de gesprekken met samenwerkingspartners van TIG Sports hierin structureel terugkomt, zijn twee woorden: wereldwijde benchmark. Dat is waar de evenementen waar TIG Sports zijn tanden in zet naartoe groeien. Van de WK’s en EK’s beachvolleybal en volleybal, de WK’s shorttrack, het EK en WK 3X3 Basketball, de Ocean Race, het WK zeilen, urban sports, de Breaking Championships, nog altijd het vertrouwde KLM Open… Met als alles overstijgende evenement de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix. TIG Sports is de eerste die aangeeft dat ze dit niet alleen doen. Onder veel succesvolle evenementen liggen samenwerkingen met bonden én collega-bureaus. Gezamenlijk, en met TIG Sports als stille en stabiele motor, leveren deze organisaties niet alleen een grote bijdrage aan de verdere professionalisering van sponsoring in Nederland, maar bovenal geven ze een internationaal visitekaartje af als Nederland Evenementenland. Meest recente voorbeeld is de samenwerking in GoodFellows waarin TIG Sports samen met de bureaus Kumpany, BetterMatter, Crewfood en Eventmakers hun krachten bundelden in een bureaunetwerk dat koploper wil zijn in één gedeelde specialiteit: live-ervaring en alle daaraan verbonden marketingcommunicatie en diensten. Daarom heeft TIG Sports de eer om de eerste SponsorRingen Special te ontvangen voor hun grote bijdrage aan de ontwikkeling van de Nederlandse sportmarketing.