Goud in de categorie Maatschappij – Bloedverwanten (Philips, Sanquin & PSV)
Omschrijving case
Met de Bloedverwanten-campagne wilden Philips en Sanquin de moeilijk bereikbare doelgroep ‘jonge mannen’ voor Sanquin activeren. PSV trad op als accelerator van de campagne waarbij de bloedband tussen PSV en Philips (al meer dan honderd jaar partnerschap) symbool stond. Voor 14 juni 2023 (Wereld Bloeddonordag) moesten 1.913 nieuwe donors worden geworven in de regio Eindhoven. Een herkenbaar getal dat verwijst naar het oprichtingsjaar van PSV, waarvan Philips founder is.
Volgens de jury
Met de verbindende kracht van PSV is door Philips een indrukwekkende conversie voor Sanquin gerealiseerd en echt een regionaal maatschappelijke uitdaging aangepakt. De resultaten hebben zowel op korte als lange termijn impact en zijn dus echt een mooi voorbeeld van de impact van sponsoring. Er zijn concrete en ambitieuze KPI’s gesteld en ook behaald. Kleine aantekening is dat de key-visual van de campagne bekend overkwam bij de jury.
Brons
- Geen Smoesjes (Nederlandse Loterij en Fonds Gehandicaptensport)