Goud in categorie Sport

Droomparken en Feyenoord

Droomparken, actief in verhuur en verkoop van vakantiehuizen,
tekende in 2019 een tweejarig hoofdsponsorcontract met Feyenoord. Doelstelling is het vergroten van de naamsbekendheid van Droomparken en het stimuleren van de verkoop en verhuur van vakantiehuizen. Droomparken staat op het shirt van de club en heeft inmiddels een viertal videocampagnes geproduceerd waarbij creativiteit en (kleedkamer)humor centraal staan. Onder andere Feyenoord iconen Jan Boskamp en John de Wolf spelen de hoofdrol. Ook (oud )spelers en stafleden van Feyenoord zetten zich in om een unieke Feyenoord/Droomparken beleving te creëren voor Feyenoord supporters. Belevingen die passen bij een vakantie op Droomparken. Na de overname door EuroParcs verlengde Droomparken onlangs het hoofd partnership met nog een seizoen.

Uit het Juryrapport

Droomparken en Feyenoord laten zien hoe een voetbalplatform niet alleen succesvol kan zijn op merkbeleving, maar ook op commercieel en salesgebied. Als je kijkt waar het in de oorsprong bij sponsoring om gaat, kun je niet anders zeggen dan dat dit een heel sterke case is. Sponsoring volgens het boekje. Dat een private equity fonds na de overname van Droomparken besloten heeft om op basis van de cijfers en resultaten van de sponsoring het sponsorship te verlengen, zegt misschien nog wel het meest over de effectiviteit van deze case.

Zilver 2020

• PSV-Brainport Eindhoven

Brons 2020

• NN Running Day
• Alternatieve Vierdaagse