Goud in categorie Maatschappij

KiKa Berentribune

Door de coronamaatregelen was het in 2020 voor goede doelen amper mogelijk om fondsenwervende evenementen te organiseren. De tribunes van de eredivisieclubs bleven leeg. Voor MSD Nederland biedt het de mogelijkheid om samen met sc Heerenveen en KiKa een opvallende actie te initiëren. Merkactivatiebureau Joe Public kwam met het idee om de tribunes te vullen met Kika-beren. MSD financierde de 15.000 KiKa-beren, voor de gelegenheid getransformeerd tot sc Heerenveen-fans in clubshirt. Na de wedstrijd sc Heerenveen-FC Emmen zijn alle beren binnen 24 uur verkocht via www.kikaberenactie.nl. De totale opbrengst is ten goede gekomen aan KiKa.

Uit het Juryrapport

Deze case is waanzinnig knap. Het is niet altijd even gemakkelijk om dit soort campagnes bij voetbalclubs te doen. Het toont ook lef om 15.000 beren op een tribune te zetten en te verwachten dat ze verkocht worden. Een actie die zijn succes zeker ook te danken heeft aan de jarenlange samenwerking tussen de verschillende partners, waardoor hij geloofwaardig en relevant is voor alle partijen en het publiek. Niet alleen het idee is top, maar ook de uitvoering is tot in de puntjes enorm goed verzorgd.

Zilver 2020

• McNificents

Brons 2020

• Rabo ClubSupport