Goud in specialisme PR-inhaker & specialisme Creativiteit
KiKa Berentribune
De eredivisie mag vanwege de coronamaatregelen geen supporters ontvangen en de tribunes blijven leeg. Tijdens de eredivisiewedstrijd sc Heerenveen-FC Emmen werd de tribune van het Abe Lenstra Stadion toch bezet, namelijk door 15.000 knuffelberen‚ aangekleed als sc Heerenveen-fans, die waren geschonken door geneesmiddelenbedrijf MSD Nederland.
Na de wedstrijd werden alle beren binnen 24 uur verkocht via www.kikaberenactie.nl. Met de actie vragen Stichting Kinderen Kankervrij (KiKa), de voetbalclub en MSD aandacht voor kinderen in Nederland die kanker hebben.
Uit het Juryrapport
Unaniem de winnaar in zowel PR-inhaker als creativiteit. Op het juiste moment is ingespeeld op het heersende sentiment waarbij alle elementen bij elkaar optellen en elkaar versterken: het gemis van het bijwonen van voetbalwedstrijden, de urgentie om geld in te zamelen voor het goede doel en de aaibaarheid van de beren als voetbalfans. Een geweldig resultaat met een mooi doel om te dienen, een heel hoge aaibaarheidsfactor en een enorme free publicity. Een winnaar die jaloersmakend werkte op de juryleden, perfect paste bij de afzender en ook esthetisch en creatief fantastisch in elkaar zat.