GESPONSORDE CASE
Goud 2019:Hartstichting en Philips: BuurtAED
Elk jaar worden 17.000 mensen buiten het ziekenhuis overvallen door een hartstilstand. De meesten hiervan in en om het huis en in woonwijken. Een AED is dan van levensbelang. Een van de belangrijke doelen van de Hartstichting is het invoeren van de ‘6 minutenzone’. Dit is een oproepsysteem dat bestaat uit burgerhulpverleners én AED’s, dat waarschuwt in geval van een hartstilstand in hun buurt waardoor er binnen 6 minuten met behulp van een AED gestart kan worden met reanimeren. Dit verdubbelt de overlevingskans na een hartstilstand. Middels de campagne en het platform BuurtAED.nl werkt de Hartstichting aan meer AED’s in de buurt. Philips sponsort de Hartstichting daarbij met financiële middelen, kennis en mankracht.
Uit het Juryrapport
“De activatie door Philips had veel impact. De jury spreekt over een prachtige, heldere sponsorcase met concrete resultaten. De Hartstichting heeft Philips benaderd met een concept dat naadloos past. De bal wordt als het ware meteen op de stip gelegd en hoeft alleen nog maar te worden binnengetikt in een leeg doel. Een perfecte match.”
Zilver 2019
KNVB, Partners en Oranjeleeuwinnen: #onze jacht
Brons 2019
Rijksmuseum en ING: Het jaar van Rembrandt