Maatschappij Case

Goud 2019:
Landal GreenParks en Natuurmonumenten:
Wilde Bloemen-campagne

Landal GreenParks en Natuurmonumenten hebben samen de ambitie om mensen een onvergetelijke ervaring in de natuur te geven. Het maatschappelijke probleem ‘biodiversiteit’ is via de samenwerking vertaald in een Wilde Bloemen-campagne die zowel door volwassen gasten als door kinderen (via het OERR-programma van Natuurmonumenten) is omarmd. De oproep ‘Maak plaats voor wilde bloemen’ en het feit dat iedereen (zelf) kon participeren (bloemenzaadjes planten, bloembolletjes gooien) en er ook thuis mee aan de slag kon, droeg in hoge mate bij aan het succes, mede doordat de campagne op alle 56 parken van Landal in Nederland liep. Met de samenwerking worden de natuurbeschermers van de toekomst gecreëerd, ook buiten de natuurgebieden van Natuurmonumenten.

Uit het Juryrapport

Een goed geborgde maatschappelijke case met onderscheidend vermogen die een duurzame merkperceptie oplevert. Iedereen, in- en extern, wordt bij het project betrokken. 100% onderdeel van de marketingmix met een mooie natural brandfit tussen beide partijen. Een prachtige symbiose die een scherpe beeldvorming oplevert.

Zilver 2019

Sanquin: #myfirstblood

Brons 2019

TUI en CPNB: je vakantie begint met boeken