Entertainment & Events Case

Goud 2019:
Storytel en GTST

Storytel, EndemolShine Nederland en RTL introduceerden een branded content samenwerking rond Nederlands langstlopende soapserie ‘Goede Tijden, Slechte Tijden’. GTST-personage Janine Elschot schreef en lanceerde in GTST het boek ‘Kwaad Bloed’. Het bleef niet bij fictie, maar men kon het boek ook in werkelijkheid exclusief beluisteren via Storytel. Als de gebeurtenissen uit het boek dan ook nog in Meerdijk plaatsvinden, lopen werkelijkheid en fictie opnieuw in elkaar over. 

Uit het Juryrapport

“Door Storytel als relevante verhaallijn te integreren in de RTL 4 soap Goude Tijden – Slechte Tijden wordt een nieuwe doelgroep aangeboord én geactiveerd. De gratis afleveringen met cliffhanger zorgen voor een duidelijke conversie naar een proefabonnement. De resultaten hebben de verwachtingen ruimschoots overtroffen. Beide partijen willen het concept verder uitrollen, ook elders in Europa.

Zilver 2019

Duracell: 20% Club Powered

Brons 2019

Rabobank: Smart Toilets op Lowlands