SPORTCASE

Goud 2019:
Ziggo en AJAX: Het Ziggo-huisje van Jari

Na het succes van het eerste ‘klassiekerweekend van je leven’ besloot Ajax hoofdsponsor Ziggo in 2019 opnieuw in te zetten op een ‘Ziggo-huisje’ bij de klassieker Ajax-Feyenoord. Om het concept te verfrissen werd voormalig Ajax-speler Jari Litmanen toegevoegd, aantoonbaar sympathiek, ook voor niet Ajax-fans. Dankzij een sterk uitgedachte PR -strategie en aansprekende content werd het Ziggo-huisje van Jari op een positieve manier onderdeel van de conversatie rondom de altijd veelbesproken Klassieker.

Uit het Juryrapport

‘De jury is vol lof over deze case en vooral over de impact op het merk. Indrukwekkende cijfers. Een heel zuiver uitgedachte en mooie activatie met een oud-sterspeler van Ajax die ongelooflijk veel invloed heeft op de merkbeleving als geheel. Activatie past naadloos in de totale aanpak van Ziggo met Ajax.”

Zilver 2019

• Energiedirect.nl en PSV:  Romario Koning Carnaval
• Zorg van de Zaak en FC Utrecht:  zorg voor prestaties

Brons 2019

• ARAG en KNVB: VAR
• Nationale-Nederlanden: Supporter van alle hardlopers