Shortlist Categorie Sport – editie 2023

De vakjury Sport bestaat uit de volgende professionals:

  • Pieter Kuijpers, Teamplayers Concept (voorzitter)
  • Nicole Bekkers, ThisisFC88
  • Carola Ticheler
  • Erik Wiese, ACE
  • Ben Spanjaard, Fanalists

Ook deze editie mocht de vakjury Sport veel inzendingen beoordelen. De vakjury plaatst nu vier cases van hoge kwaliteit op de shortlist, die zo kans maken op een SponsorRing. Het besluit of en zo ja, welke kleur SponsorRing wordt uitgereikt is aan de hoofdjury. Mede aan de hand van de presentatie van de case voor de leden van de hoofdjury op dinsdag 2 april 2024 zal de hoofdjury dit bepalen. Bekijk de samenstelling van bestuur en hoofdjury SponsorRingen hier. Tijdens de Awardshow op woensdag 5 juni 2024 worden alle winnaars bekend gemaakt.

ARAG & KNVB, Supporter van FairPlay

In 2023 is ARAG 12,5 jaar verbonden aan de KNVB op het domein scheidsrechters, van amateur- tot betaald voetbal en de VAR. Het partnership is al jarenlang een natuurlijke match. Daar waar scheidsrechters een belangrijke rol spelen in fairplay op het voetbalveld, zorgt ARAG als juridisch probleemoplosser voor fairplay in de maatschappij. Al jarenlang levert het partnership een belangrijke bijdrage aan de merkbekendheid en merksympathie van ARAG.

Verschillende activatiecampagnes in 2023 dragen bij aan deze doelstellingen. De ‘Extra Tijd Special’ serie, ontwikkeld met de KNVB, biedt voetbalfans een unieke kijkje achter de schermen bij arbitrageteams in de Eredivisie. Inclusief VAR beelden en audiofragmenten. De serie wordt uitgezonden op ESPN en laat miljoenen voetbalfans meer respect krijgen voor het werk van de scheids. Verder werd in 2023 de tweede editie van de Amateurscheidsrechter van het Jaar Verkiezing gelanceerd, een eerbetoon aan de onmisbare schakel op de amateurvelden: de amateurscheidsrechter. Dit jaar introduceerden we een nieuwe categorie voor vrouwelijke scheidsrechters én het talent van het jaar. 

In september is het partnership tussen ARAG en de KNVB verlengd met nog eens 4 jaar tot 2028. Deze verlenging bevestigt het gezamenlijk streven naar het vergroten van respect voor scheidsrechters, het stimuleren van de groei van het aantal scheidsrechters in Nederland, voortdurende ontwikkeling en innovatie in het vakgebied, en het bevorderen van fairplay op en rond de Nederlandse voetbalvelden en in de maatschappij.

Philips Sport Vereniging. Voor het leven.

Philips en PSV zijn al 110 jaar onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Ter ere van de 110e verjaardag van PSV ontwikkelde we een prachtige 360 graden campagne waarbij een officieel wereldrecord centraal stond. Het sponsorship werd door Guinness World Records bekroond met ‘Longest time to sponsor a sports team’. Dit was het startsein van een spraakmakende campagne die zowel intern als extern de tongen heeft losgemaakt. De iconische Philips letters keerde voor één keer terug op de borst, Philips-medewerkers werden door de PSV-selectie verrast in de fabriek en een officiële plaquette van het record werd vereeuwigd in het Philips Stadion. En dat record? Dat werd aangekondigd door Clubicoon Frits Philips. In een spraakmakende video stapt hij letterlijk uit zijn standbeeld om met eigen ogen de vele ontwikkelingen te bewonderen rond de stad, de club en zijn bedrijf. Hiervoor werd gebruik gemaakt van geavanceerde AI-technologie.

Dat een officieel wereldrecord de tongen los maakt hadden we goed ingeschat. Het resultaat van de campagne was overweldigend. De innovatieve video werd opgepakt door de (inter)nationale pers en ging de hele wereld over. En belangrijker nog: de harten van de PSV-community en de regio zijn heroverd en de campagne heeft aantoonbaar bijgedragen aan de sponsorbekendheid/fit, merkbekendheid en waardering van het merk Philips. Ook de familie Philips was trots op datgene dat we samen gerealiseerd hebben. Zij gaven immers afloop het mooiste compliment: zij hadden in deze campagne echt ‘hun opa’ weer even teruggezien. 

#SameDream

#SameDream is een unieke samenwerking met vier sportbonden en hun nationale vrouwenteams in hockey, voetbal, handbal en (beach)volleybal. Een sponsorship waarbij krachten gebundeld worden om waardering en zichtbaarheid voor vrouwen en sport hoger op de maatschappelijke agenda te krijgen. Ambassadrices en de nationale teams vormen de inspiratie voor de toekomstige generaties. Scherpe doelgroepkeuze én gezamenlijke inspanningen zorgen ervoor dat sponsor en gesponsorde maximaal profiteren. Met de toetreding en het redactionele en commerciële commitment van mediapartner AD én de effectieve activaties draagt #SameDream aantoonbaar bij aan de commerciële -en marketingdoelstellingen van DHL.

TOTO Dart Kings Sponsorship

De oprichting van de de TOTO Dart Kings, het eerste commerciële dartteam in Nederland, om de merkzichtbaarheid van TOTO te vergroten binnen strikte regelgevende kaders. Met topdarters als Michael van Gerwen en Raymond van Barneveld creëren we een herkenbaar team dat de sport een nieuwe dimensie geeft. Dit initiatief overstijgt financiële steun; het is een strategische zet om zowel de sport als het merk TOTO te verheffen. Door cross-promotie met andere door TOTO gesponsorde sporten, zoals voetbal, organiseren we gezamenlijke evenementen en activiteiten, waardoor we de impact van het sponsorship vergroten. Met de populariteit van darts in Nederland en de sterke connectie tussen sport en gokken, biedt dit een unieke kans om de merkpositie van TOTO te versterken en haar rol als ondersteuner van de Nederlandse sport te benadrukken.

Meer nieuwsberichten

Blijf op de hoogte!

Nieuwsbrief

Op de hoogte blijven over de aankomende editie van de SponsorRingen?