Brons in categorie Cultuur & Entertainment
NN Open Museum Week
Op 15 december 2020 moesten alle Nederlandse musea opnieuw hun deuren sluiten vanwege de coronapandemie. Bijna zes maanden later werd aangekondigd dat op 5 juni de Nederlandse musea weer open mochten. Als partner van meerdere musea in Nederland besloot Nationale-Nederlanden direct om dat moment aan te grijpen om deze musea een extra steuntje in de rug te geven. Het antwoord was de NN Open Museum Week. Van 9 juni tot en met 15 juni konden Nederlanders het Mauritshuis, Nederlands Fotomuseum, Kunsthal Rotterdam, Kunstmuseum Den Haag, Nederlands Openluchtmuseum en Nationaal Archief bezoeken tijdens de NN Open Museum Week.
Voeg je header hier toe
Helaas kende de categorie Cultuur & Entertainment dit jaar slechts twee inzendingen. De vakjury kwam tot de conclusie dat slechts één van beide cases in aanmerking komt voor een SponsorRing. De jury is enthousiast over het door NN gemaakte gebaar, dit wordt als zeer sympathiek omschreven. Ook krijgt NN een pluim voor de snelheid waarmee een en ander is gerealiseerd en gecommuniceerd. Ook de landelijke spreiding, waarbij het in de cultuursector vaak om lokale initiatieven gaat, verdient waardering. Het concept heeft veel potentieel voor een structureel vervolg. De case verdient naar de mening van de hoofdjury dan ook een Bronzen SponsorRing, als stimulans om dit initiatief verder uit te bouwen.