Goud in categorie Media
VI x TOTO
Goud in categorie Media voor VI x TOTO = een koninklijk een-tweetje en goud in categorie Media voor Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje.
TOTO is jarenlange partner van het televisieprogramma VI (Voetbal Inside, Veronica Inside, Vandaag Inside). Het programma is vaak spraakmakend, geeft een dikke knipoog en heeft een hoge shareability. Het afgelopen jaar is het partnership kracht bijgezet door een verdere integratie van beide merken. Zo was de VI-studio het decor van TOTO’s lente-campagne, deed de koningskroon zijn intrede in het programma en werden er EK TOTO’s trainingspakken verkocht. Supporters van de tien door TOTO gesponsorde eredivisieclubs kregen een podium in het programma tijdens ‘The Stage’.
Uit het Juryrapport
Een mooie case, waarbij de jury met name te spreken is over hoe het sponsorship zich de afgelopen jaren heeft verdiept. In de afgelopen roerige tijden zijn de grenzen opgezocht en is vastgehouden aan de samenwerking. Ook hier blijkt maar weer dat wrijving glans geeft. TOTO is mede door de sponsoring van VI van een stoffig oud merk naar een modern merk getransformeerd. Dat sponsoring werkt, is te zien in de grote bijdrage van het sponsorship aan de groei van TOTO. VI en TOTO zijn inmiddels onlosmakelijk met elkaar verbonden, waarbij er afgelopen jaren steeds sprake is geweest van continue vernieuwing binnen het partnership. TOTO en VI laten samen zien dat commitment voor de lange termijn, consistentie en creativiteit tot ijzersterke resultaten leiden.
Goud in categorie Media
Het klikt. Tussen Canon en Het Perfecte Plaatje
Het Perfecte Plaatje is een Nederlands televisieprogramma dat sinds 2016 jaarlijks wordt uitgezonden door RTL4. In het programma gaat een geselecteerde groep bekende Nederlanders de strijd met elkaar aan om erachter te komen wie de beste foto’s op professioneel niveau kan maken. Canon is al meer dan vijf jaar onlosmakelijk aan Het Perfecte Plaatje verbonden. Kernwoorden daarbij zijn Nederland inspireren, enthousiasmeren en activeren voor fotografie.
Uit het Juryrapport
Een case met een sterke brandfit. Bijzonder knap is dat het Canon in een dalende markt van fotografie en de concurrentie van fotograferen via de mobiele telefoon is gelukt om aandacht te vragen voor de camerabranche, en voor zichzelf een enorme stijging in verkoopcijfers heeft weten te realiseren door de totale categorie te laten groeien. Een prachtige case, vakkundig uitgewerkt, maar af en toe wel wat braaf en veilig. Ook zou er buiten de periode van de uitzendingen meer kunnen worden gedaan om de sponsoring te benutten. Opvallend is de nauwe samenwerking binnen de driehoeksverhouding Canon, productiemaatschappij ITV en RTL (sinds 2020 Ad Alliance) die ieder met hun eigen expertise bijdragen aan een succesvol programma. Een perfect plaatje!
Brons 2021
• Oranje Boven: een uniek media first content partnership