Goud in de categorie Cultuur

‘EEN NOG ONVERTELD VERHAAL’ DE KUNSTWERELD GELIJKWAARDIGER MAKEN

Goud in de categorie cultuur voor ABN AMRO EN WOMAN Inc.: ‘Een nog onverteld verhaal’ de kunstwereld gelijkwaardiger maken

ABN AMRO en WOMEN Inc. zijn in 2022 gestart met de missie om een grotere vertegenwoordiging van vrouwen in de kunstsector te realiseren. Om dat te veranderen wil ABN AMRO als sponsor en partner van WOMEN Inc. en vier grote musea in Nederland (de Hermitage, Stedelijk Museum Amsterdam, Singer Laren en STRAAT Museum) een grote en positieve invloed uitoefenen waardoor de beweging naar meer gelijkheid in gang wordt gezet, met concrete bewijsvoeringen als resultaat.

Uit het Juryrapport

De sponsorstrategie van ABN AMRO is sterk, toont lef, is vernieuwend en biedt inspiratie voor de gehele sector. Een cultuursponsorcase die is gestart vanuit research, met een concrete aanpak en strategie en met ambitie. Er is veel onderbouwing via een solide partner. Een volgende stap zou open source kunnen zijn. Vanuit de hoofdjury is er de aanmoediging om nog meer samenwerking te zoeken om de merkwaardering significant te laten stijgen. De jury ziet voor ABN AMRO veel kansen om dit nog veel groter en impactvoller te maken. Hiermee maakt ABN AMRO echt het verschil.

Zilver

• Onderkruipsels – ING & Rijksmuseum