Goud in de categorie Entertainment
THE TRIBUTE
Goud in de categorie entertainment voor VodafoneZiggo: The Tribute
Om zo veel mogelijk muziekliefhebbers bekend te maken met het loyaliteitsprogramma Priority van Vodafone en Ziggo, werd het tv-programma The Tribute – Battle of the Bands gesponsord. In het SBS-programma nemen elf tribute-bands het in zes afleveringen tegen elkaar op om de hits van één specifieke band tot in de perfectie na te spelen en zingen. Door de combinatie van de tv-afleveringen én afsluitend een concert van de vier overgebleven bands in de Ziggo Dome, dat exclusief via het nieuwe Priority-platform werd verkocht, werd concreet gemaakt wat Priority voor toegevoegde waarde biedt.
Uit het Juryrapport
De koppeling van tv-show naar liveshow is op zich niet nieuw. Wel laat The Tribute veel lef van alle betrokken partijen zien om een ander platform uit te proberen en het risico te nemen om een nieuw (Priority-)programma hiervoor in te zetten. De businesscase is interessant doordat het de sponsoring terugbrengt en de fee omlaag gaat. Dat voelt als pionieren. Een mooie sterke en complete case.
Zilver
• Hoe Red Bull Defqon.1 vleugels gaf – Red Bull & Defqon.1