Specialisme Innovatie
NATIONALE-NEDERLANDEN EN STICHTING RUNNING BLIND
Winnaar specialisme innovatie voor Nationale-Nederlanden en Stichting Running Blind
Als supporter van alle hardlopers zet NationaleNederlanden zich in om hardlopen voor iedereen toegankelijk te maken. Ook voor mensen met een visuele beperking. Daarom is Nationale-Nederlanden partner geworden van Stichting Running Blind. Hardlopers met een visuele beperking hebben een buddy nodig en buddy’s zijn schaars. Daarom vroeg Nationale-Nederlanden samen met Runner’s World aandacht voor Running Bind, met als doel: buddy’s werven.
Uit het Juryrapport
Een heel mooie en vooral sympathieke samenwerking. Het is een versnelling en verbetering van een bestaande samenwerking. De jury ziet met name de unieke braillecover als een innovatie. Meer specifiek: een innovatieve inzet van media. Niet eerder is in Nederland een magazine gelanceerd met een braille-cover. De jury moedigt de sponsorwereld aan om vaker dit soort (media-)innovaties aan te brengen. Op effectiviteit scoort deze case het hoogst van de inzendingen. Het feit dat NN zich op deze manier inspant voor het inclusiever maken van de sport, vindt de jury belangrijk en reden tot het bekronen van deze inzending.