Winnaar categorie Roi/businesscase (beste gebruik van) - Van Feyenoord fan naar Univé lid

Univé Het Groene Hart werd in 2022 partner van Feyenoord. Als Supporter van Sport wil Univé sport voor iedereen in de samenleving toegankelijk maken en mensen stimuleren om te bewegen. Samen met Feyenoord zijn verschillende maatschappelijke initiatieven ontwikkeld. Een bijzonder aspect van het partnerschap is het Univé Clubhuis De Kuip, een ontmoetingsplek in het stadion met uitzicht op het gras. Op werkdagen kunnen bestaande en nieuwe klanten van Univé hier terecht voor advies over verzekeringszaken en risicopreventie. Alle acties, activaties en het clubhuis fungeren als een groot marketingplatform. Er wordt gewerkt aan een datahotel voor Univé Het Groene Hart: van Feyenoord-supporter naar Univé-klant.

Volgens de jury

Univé en Feyenoord hebben een geweldig mooi resultaat behaald, met merken die iets met elkaar gemeen hebben. De case had duidelijke businessdoelstellingen en er was een overtuigende realisatie van targets! Van A tot Z is er gedacht vanuit het resultaat voor de sponsor, maar ook in het belang van de rechtenhouder zijn in deze case de juiste nuances aangebracht.