Goud in de categorie Cultuur & Entertainment
Philips & Rijksmuseum: Nachtwacht on tour
Tijdens de Nachtwacht on Tour werden met high res-replica’s van de Nachtwacht op ware grootte verzorgings- en verpleeghuizen in Nederland bezocht. Op elke plek bleef het schilderij een week staan en was er een educatief programma voor bewoners. Meer dan honderd Philips-medewerkers meldden zich aan om als vrijwilliger mee te gaan en de bewoners alles over het meesterwerk van Rembrandt te vertellen. Met de Nachtwacht on Tour wilde Philips zijn al meer dan twintig jaar bestaande partnership met het Rijksmuseum activeren op een manier die dicht staat bij de missie die Philips heeft.
Uit het Juryrapport
Wederom weten Philips en het Rijksmuseum gezamenlijk een vernieuwende activatie neer te zetten. Waardering voor de flexibiliteit van Philips om een activatie in korte tijd te kantelen en ouderen en kwetsbaren niet naar het museum te halen in een tijd dat het niet mogelijk was, maar het museum naar de verpleegtehuizen te brengen! De opvallende keuze om Philips medewerkers de Nachtwacht on Tour te laten begeleiden in plaats van medewerkers van het museum, laat de integratie van het partnership zien. Ze hebben de kunst en het Rijksmuseum verder gebracht. Een maatschappelijk en cultureel relevante sponsoractivatie waar het Rijksmuseum ook goed uit de verf komt.
Zilver en Brons zijn in 2020 niet uitgereikt.